کد خبر: 899965
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
جوابيه بنياد مستضعفان و پاسخ «جوان»
در پي درج يادداشتي با عنوان «‌بنياد مستضعفان كه كارتل مستكبران نيست!» در همين ستون روز شنبه 26 اسفند ماه روابط عمومي بنياد مستضعفان جوابيه‌اي را به دفتر روزنامه ارسال كرده كه ....

در پي درج يادداشتي با عنوان «‌بنياد مستضعفان كه كارتل مستكبران نيست!» در همين ستون روز شنبه 26 اسفند ماه روابط عمومي بنياد مستضعفان جوابيه‌اي را به دفتر روزنامه ارسال كرده كه بدين شرح است:
نويسنده محترم در آن يادداشت به استناد اخبار منتشر شده به تحليل گردهمايي مديران بنياد مستضعفان و اعلام رقم 140 ميليون تومان براي هر مدير و جمع حدود 8 ميليارد تومان هزينه پرداخته بود كه جهت تنوير افكار عمومي و اطلاع برادر عزيزي كه زحمت يادداشت مذكور را كشيده‌اند به مواردي اشاره مي‌شود:
1- ‌بنياد مستضعفان انقلاب‌اسلامي در چارچوب اهداف و مأموريت‌هاي تعريف شده و با شعار كار با مردم براي مردم با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري مؤثر توفيقات قابل‌توجهي را در بخش اقتصادي و با صرف منابع حاصل از آن در حوزه محروميت‌زدايي و اشتغالزايي در مناطق محروم و كم‌برخوردار از جمله اولين شهر اقتصاد مقاومتي كشور «قلعه گنج» به‌دست آورده است،‌در همين رابطه و مطابق با روال سال‌هاي گذشته، در همايشي با حضور مديران اقدام به بررسي فعاليت‌هاي گروه بنياد در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي ( محروميت‌زدايي شامل توانمندسازي اجتماعي، سلامت، مسكن، آموزش، اشتغالزايي و واگذاري اراضي علوي)، فرهنگي و الگوي اقتصاد مقاومتي در قلعه گنج نموده است.
2- ‌بر خلاف سال‌هاي قبل و با هدف صرفه‌جويي، جشنواره تجليل از«‌مديران و كاركنان جهادي‌» كه در گذشته به صورت مستقل انجام مي‌شد، به صورت بخش جنبي همايش امسال برنامه‌ريزي و برگزار گرديد و از مديران و كاركنان جهادي كه نقش مؤثري در اجراي مأموريت‌هاي اين نهاد انقلابي داشته‌اند،‌بر اساس آيين‌نامه مصوب هيئت امناي محترم بنياد تجليل به عمل آمد.
3- پرداخت 140 ميليون تومان براي هر مدير و خرج 8 ميليارد توماني براي يك روز همايش، ريخت و پاش، حراج باغات در داخل و خارج شهر و 118 ميليارد براي زيبا‌سازي و نماي ساختمان بنياد اخباري ناصحيح هستند كه مورد تأييد نمي‌باشند.
4- ‌بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي به عنوان نهادي مسئول و پاسخگو همواره آماده تعامل و پاسخگويي به ابهامات و سؤالات افكار عمومي است و از انتقادات سازنده استقبال مي‌كند و حساسيت‌ها و انتظارات جامعه را هم نسبت به نهادهاي انقلابي درك و فعالان رسانه‌اي را به رعايت انصاف در انتشار اخبار دعوت مي‌نمايد. بنياد مستضعفان كارتل مستكبران نيست، نهاد انقلابي است كه وظيفه اصلي خود را كمك به رفع محروميت و استضعاف مي‌داند و براي تحقق آن با تمام توان تلاش مي‌كند و در اين مسير پذيراي همدلي و نقد‌هاي منصفانه براي بهبود فرآيند خدمات‌رساني است.
«جوان»: در بند اول جوابيه اشاره به موضوع قلعه گنج شده است كه هيچ ارتباطي با يادداشت نوشته شده 26 اسفند نداشته و اساساً هيچ قرابت موضوعي هم بين آن يادداشت و قلعه گنج وجود نداشته است. در بند دوم هم ضمن تأييد اصل همايش مورد اشاره در يادداشت «جوان»، روابط عمومي بنياد تصريح كرده تقدير از مديران بنياد «بر اساس آيين‌نامه مصوب هيئت امناي بنياد» بوده است‌! اصل و اساس يادداشت 26 اسفند هم همين موضوع است؛ چرا بايد هيئت امناي بنياد مستضعفان مصوبه‌اي داشته باشد كه در پايان سال چند كارت خريد هديه ميليوني، بن خريد و ادكلن به مديران و همسران مديران اعطا كند؟! آيا مستضعفان كه بنياد مأمور و موظف به حمايت از آنها است هم از اين مصوبات هيئت امنا برخوردار هستند‌؟ مستضعفان هم كارت خريد هديه ميليوني و ادكلن در پايان سال هديه مي‌گيرند كه بنياد به مديرانش چنين هدايايي مي‌دهد و اعتبار قانوني هم به اين عملكرد خود مي‌بخشد؟!
در بند سوم جوابيه، بنياد اعطاي وام 140 ميليوني به مديران را در همايش مزبور ناصحيح دانسته است. توضيح آنكه يادداشت «جوان» فقط ناظر به همايش مورد اشاره نبوده و كلاً به عملكرد بنياد مستضعفان اشاره داشته است و منظور راقم يادداشت اعطاي 140 ميليون وام در همايش پايان سال نبوده است، اما اگر تركيب يادداشت به نحوي بوده كه اين موضوع به ذهن خواننده متبادر شده در همايش بنياد 140 ميليون وام به مديران اعطا شده، از اين حيث هم از خوانندگان و هم از مديران بنياد پوزش مي‌طلبيم. در زمينه 118 ميليارد هزينه نماسازي ساختمان بنياد هم تا كنون نه‌تنها بنياد مستضعفان اين موضوع را رسماً تكذيب نكرده، بلكه به استناد ماده 19 قانون بهبود محيط كسب و كار، قرارداد نماسازي بنياد بايد منتشر شود كه تا‌كنون نشده است. در بند چهارم جوابيه هم، بنياد مستضعفان بر مسئوليت و پاسخگويي خود تأكيد كرده كه گروه اجتماعي«جوان» ضمن استقبال از اين رويه، آمادگي دارد تا ضمن انتشار مستدل جزئيات همايش پايان سال بنياد در هتل پارسيان اوين، با مسئولان اين نهاد جهت تنوير مخاطبان گفت و گويي حضوري را ترتيب دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار